Menu
  • Opel Vivaro tretej generácie

Nový etalón: Opel Vivaro tretej generácie

  • Typický Opel Vivaro: vysoko flexibilný a ekonomický
  • Na mieru: dĺžka od 4,60 do 5,30 metra, výška iba 1,90 m
  • Silný: užitočné zaťaženie do 1400 kg, povolená hmotnosť prívesu 2500 kg a objem nákladného priestoru 6,6 m3
  • Moderný: široká škála asistenčných systémov, elektrické posuvné bočné dvere
  • Vysoká priechodnosť: systém regulácie trakcie IntelliGrip a na želanie pohon 4×4
  • Mobilná kancelária: multimediálna konektivita a navigácia v reálnom čase
  • Atraktívna ponuka: Opel pokračuje v ofenzíve úžitkových vozidiel
  • Opel bude elektrický: Vivaro novej generácie s elektrickým pohonom v roku 2020
  • Pripravený na budúcnosť: Vivaro je perfektným partnerom pre profesionálov

 

Rüsselsheim.  Do rýchlo rastúceho trhu dodávkových automobilov strednej veľkosti prinesie svieži impulz tretia generácia modelu Opel Vivaro. Od roku 2001 si Vivaro s vyše miliónom vyrobených exemplárov vybudoval dobrú reputáciu ako dodávka alebo mobilná kancelária. S veľkosťami prispôsobenými rozmanitým požiadavkám a množstvom inovatívnych technológií dokáže nový Vivaro zvládnuť všetky úlohy ešte lepšie ako jeho predchodcovia. V budúcnosti bude Opel zodpovedný za globálny vývoj ľahkých úžitkových vozidiel pre celý koncern PSA.

Opel Vivaro novej generácie je skonštruovaný na najmodernejšej platforme PSA pre úžitkové vozidlá. Prvé vozidlá sa objavia v showroomoch predajcov koncom leta. Modelová ponuka je prispôsobená aktuálnym požiadavkám zákazníkov – Vivaro sa bude vyrábať ako skriňová dodávka, verzia Crew Cab pre 6 osôb s oddeleným nákladným priestorom, podvozok pre špeciálne nadstavby, osobný minibus Combi a – po prvý raz – v troch dĺžkach karosérie (4,60 m, 4,95 m a 5,30 m) namiesto doterajších dvoch. S maximálnym objemom nákladného priestoru 6,6 m3 má Vivaro novej generácie užitočné zaťaženie do 1400 kilogramov – čo je o 200 kg viac ako predchodca.

To isté platí aj pre povolenú hmotnosť prívesu: maximálna hodnota pre brzdený príves 2500 kg je o pol tony väčšia ako doteraz. Iba výška karosérie sa mierne zmenšila, pri väčšine verzií je 1,90 m. Preto Vivaro môže novej generácie parkovať v podzemných garážach alebo nákupných centrách s nízkym stropom, čo uľahčuje nakladanie a vykladanie nákladu.

Stabilitu a bezpečnosť na nespevnenom povrchu – blate, piesku a snehu – zabezpečuje systém regulácie trakcie IntelliGrip. K dispozícii bude aj podvozok so zväčšenou svetlou výškou a ochrannými prvkami. Opel bude od začiatku ponúkať Vivaro novej generácie aj s pohonom všetkých kolies 4×4, ktorý  bude dodávať špecializovaná firma Dangel.

Neobmedzený prístup do nákladného priestoru zabezpečujú široké zadné a bočné posuvné dvere. Zvlášť praktické sú posuvné dvere s elektrickým ovládaním. Stačí pohyb nohy smerom k senzorom a bočné dvere sa automaticky otvoria. Vďaka tomu nie je pri otváraní dverí potrebné skladať náklad na zem. Túto komfortnú funkciu má Vivaro v novej generácii po prvý raz.

V kabíne Vivaro novej generácie poskytuje prostredie osobného automobilu. Jazdu spríjemňujú inovatívne systémy ako head-up display, panoramatická cúvacia kamera so záberom 180°, asistenčný systém Forward Collision Alert s funkciou núdzového brzdenia Automatic Emergency Braking a tempomat. Vďaka ergonomickej polohe sedadla sú všetky ovládacie prvky v optimálnom dosahu vodiča.

Opel novým modelom Vivaro pokračuje v implementácii strategického plánu PACE! investovaním do rastúcich segmentov trhu s veľkými objemami predaja. Už v roku 2020 ponuku efektívnych motorov rozšíri plne elektrický pohon na batérie. Opel tým začne elektrifikáciu svojho portfólia ľahkých úžitkových vozidiel, čím sa Vivaro stane vhodným nielen pre vidiecke a prímestské oblasti ale aj na rozvoz tovaru do mestských centier a peších zón so sprísnenými emisnými normami.

Tri dĺžky, FlexCargo: flexibilná a inteligentná karoséria

Koncern PSA je lídrom v predaji ľahkých úžitkových vozidiel v Európe. Vďaka zdieľanej platforme preto môže mať nový Opel Vivaro tri dĺžky karosérie. Základná kompaktná verzia s dĺžkou 4,60 m vypĺňa medzeru medzi mestskými rozvážkovými a strednými dodávkovými automobilmi a s priemerom otáčania iba 11,3 m je veľmi agilná. Už táto verzia má nákladný priestor s objemom 4,6 m3, ktorý sa dá zväčšiť na 5,1 m3 vďaka dvierkam v deliacej stene FlexCargo pod sedadlom spolujazdca. To umožňuje pri dĺžke nákladného priestoru 2,16 m prepravovať podlhovasté predmety s dĺžkou až 3,32 m. Verzie dlhé 4,95 m a 5,30 m majú maximálny objem nákladného priestoru 5,8, respektíve 6,6 m3. Pri nich dvierka Flex-Cargo umožňujú prepravovať predmety ako rebríky alebo panely s dĺžkou do 3,67 alebo 4,02 m.

Vivaro novej generácie je so svojim veľkorysým objemom nákladného priestoru a veľkou povolenou hmotnosťou prívesu nielen všestranným transportérom, v prípade potreby sa dá využiť aj ako mobilná kancelária. Systém FlexCargo umožňuje operadlo prostredného sedadla sklopiť dopredu a premeniť na praktický stolík pre dokumenty, notebook alebo tablet. V kabíne posádky je k dispozícii veľké množstvo odkladacích priestorov na malé predmety.

Plne vybavený: špičkové technológie a asistenčné systémy pomáhajú vodičovi

Vďaka všestranne nastaviteľnému sedadlu vodiča – v niektorých smeroch elektricky – bedrovej opierke a lakťovej opierke je kokpit vodiča rovnako komfortný ako v osobnom automobile. Bezpečnosť zvyšuje široká škála asistenčných systémov.

Opel Vivaro môže byť na želanie vybavený head-up displayom – čo je jedinečný prvok v tomto segmente – premietajúcim dôležité informácie na matnicu v bezprostrednom zornom poli vodiča. Predná kamera a radarový senzor vytvárajú základ pre nasledujúce asistenčné systémy a funkcie:

  • Lane Keep Assist podporujúci udržiavanie jazdného pruhu,
  • Traffic Sign Recognition zobrazujúci dopravné značky,
  • Forward Collision Alert upozorňujúci vodiča na riziko kolízie v dvoch úrovniach,
  • Automatic Emergency Braking zabraňujúci kolízii alebo znižujúci jej následky.
  • Adaptive Cruise Control automaticky udržiavajúci odstup od vozidla idúceho vpredu v rámci nastaveného limitu rýchlosti,

Okrem toho je k dispozícii aj systém monitorovania únavy vodiča Drowsiness Alert, ktorý upozorňuje vodiča na potrebu prestávky na odpočinok po dvoch hodinách nepretržitej jazdy. Systém okrem toho monitoruje spôsob ovládania vozidla a vodiča upozorňuje vizuálnym a akustickým signálom na prejavy únavy.

Na uľahčenie parkovania môže mať Vivaro novej generácie ultrazvukové senzory v nárazníkoch. Takéto senzory sa využívajú aj na monitorovanie mŕtvych uhlov vonkajších spätných zrkadiel. Zvlášť praktickým prvkom je cúvacia kamera, ktorej obraz sa zobrazuje – podľa verzie vybavenia – buď na displeji vo vnútornom spätnom zrkadle alebo na displeji systému infotainmentu.

Obidva voliteľné systémy infotainmentu Multimedia Radio a Multimedia Navi Pro majú farebný dotykový displej s uhlopriečkou 17,8 cm (7 palcov) a umožňujú integráciu smartfónu vodiča prostredníctvom Apple CarPlay a Android Auto. Systém Multimedia Navi Pro je navyše vybavený navigáciou s digitálnou mapou celej Európy s trojrozmerným (3D) zobrazovaním.

Vivaro novej generácie je atraktívny nielen veľkou prepravnou kapacitou a technológiami prevzatými z osobných automobilov. K prevádzkovej efektivite a komfortu prispievajú aj najmodernejšie motory a prevodovky, ako napríklad 8-stupňová automatická prevodovka – čo je zvlášť dôležité pre flotilový trh. Prevádzkové náklady ďalej znižujú aj dlhé servisné intervaly do 50 000 km. Konštrukčné prvky ako vysoko položené reflektory a maximálna výška 1,90 m pri väčšine verzií znižujú riziko poškodenia, napríklad pri parkovaní. Všetky tieto vlastnosti robia z modelu Vivaro novej generácie jeden z najekonomickejších automobilov v segmente.