Menu
  • Opel Grandland X plug-in hybrid

Opel Grandland X plug-in hybrid s pohonom všetkých štyroch kolies

 

  • Výkon 221 kW (300 k) a AWD
  • Štyri jazdné režimy: Plne elektrický, hybridný, AWD a športový
  • Pohodlný: Lítiovo-iónová batéria sa dá úplne nabiť za 1 hodinu a 50 minút
  • Efektívny: Rekuperácia pri brzdení premieňa kinetickú energiu na elektrickú

 

 

Opel bude elektrický! Nemecký automobilový výrobca pokračuje v implementácii tohto kľúčového prvku strategického plánu PACE! predstavením novej verzie PHEV (plug-in hybrid electric vehicle) modelu Grandland X. Ako vrcholný model ponuky SUV značky Opel (ktorá obsahuje aj modely Crossland X a Mokka X),  elegantný Grandland X Hybrid4 s pohonom všetkých kolies a voliteľnou čiernou kapotou. Predbežná hodnota spotreby paliva je 2,2 l/100 km a emisie CO2 49 g/km. Prvý model plug-in hybrid značky Opel sa bude dať objednávať už o niekoľko týždňov, dodávky zákazníkom sú plánované na začiatok roka 2020. Grandland X Hybrid4 je prvým príspevkom k elektrifikácii kompletného produktového portfólia nemeckého výrobcu do roku 2024, v zmysle stratégie zameranej na plnenie budúcich limitov emisií CO2.

 

V súlade s pozíciou Opel ako vzrušujúcej a dostupnej nemeckej značky nový špičkový model radu Grandland X predstavuje najaktuálnejšiu úroveň pohonu plug-in hybrid. Systém pohonu Grandland X Hybrid4 tvorí:

  • turbodúchadlom prepĺňaný benzínový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva s objemom 1,6 litra a výkonom 147 kW (200 k), certifikovaný podľa WLTP, spĺňajúci emisnú normu Euro 6d-TEMP, špeciálne adaptovaný pre hybridný systém pohonu,
  • dva elektromotory s výkonom 80 kW (109 k) a lítiovo-iónová vysokonapäťová (300 V) akumulátorová batéria s kapacitou 13,2 kWh. Jeden elektromotor je uložený vpredu a integrovaný do 8-stupňovej automatickej prevodovky. Druhý elektromotor je spolu s invertorom a diferenciálom integrovaný do modulu zadnej nápravy, čím podľa potreby zabezpečuje pohon všetkých kolies.

Spaľovací motor poháňa vozidlo v oblasti stredných až vysokých rýchlostí, krátkodobý pohon pri nízkej rýchlosti zabezpečujú elektromotory. Opel Grandland X Hybrid4 má dojazd do 50 kilometrov s elektrickým pohonom podľa metodiky WLTP (60 km podľa NEDC). Štúdie uskutočnené v Nemecku ukazujú, že 80 percent všetkých každodenných jázd je na vzdialenosť menšiu ako 50 km (jazdy do práce a späť), takže títo zákazníci môžu teoreticky jazdiť v priebehu týždňa s modelom Grandland X Hybrid4 bez lokálnych emisií.

 

Grandland X Hybrid4 má štyri jazdné režimy – elektrický, hybridný, AWD a športový – ktoré umožňujú vodičovi prispôsobiť si charakteristiku vozidla svojim preferenciám alebo špecifickým prevádzkovým podmienkam. Napríklad v režime hybrid vozidlo automaticky volí najefektívnejší spôsob pohonu, elektrický režim umožňuje jazdu výlučne s elektrickým pohonom – napríklad v centrách miest. Režim AWD aktivuje elektromotor poháňajúci zadné kolesá pre dosiahnutie maximálnej trakcie na všetkých druhoch povrchov.

 

Pretože elektrická energia je lacnejšia ako benzín, zákazníci môžu šetriť prevádzkové náklady pravidelným dobíjaním batérie. Doba nabíjania batérie závisí od druhu použitej nabíjačky. Okrem kábla, určeného na pripojenie do bežnej elektrickej zásuvky v garáži, Opel dodáva k vozidlu aj káble na nabíjanie z verejných nabíjacích stojanov, resp. z domácej nástennej nabíjacej stanice wallbox. Napríklad pri použití wallboxu s výkonom 7,4 kW sa batéria úplne nabije za 1 hodinu a 50 minút.

Pre zachovanie komfortu posádky pri jazde výlučne s elektrickým pohonom dostal Grandland X Hybrid4 niektoré špecifické prvky ako elektrický kompresor klimatizácie a elektrické kúrenie.

 

Na zvýšenie pohodlia vodiča pri nabíjaní, môže Grandland X Hybrid4 využívať služby „Free2Move“ – značky mo

bility koncernu PSA. Ponuka obsahuje nabíjaciu kartu, umožňujúcu prístup k vyše 85 000 nabíjacím staniciam v Európe a plánovač cesty, ktorý odporúča najvhodnejšie trasy pri zohľadnení aktuálneho dojazdu a umiestnenia nabíjacích staníc pozdĺž trasy. Online navigácia systému infotainmentu Navi 5.0 IntelliLink umožňuje vyhľadávanie optimálnych trás a navádzanie k zvoleným nabíjacím staniciam.

Pre Grandland X Hybrid4 sú k dispozícii aj nové telematické služby Opel Connect. Zahŕňajú užitočné funkcie ako navigáciu s dopravnými informáciami v reálnom čase, kontrolu stavu vozidla pomocou aplikácie a priame spojenie s dispečingom asistenčnej, resp. záchrannej služby s funkciou núdzového volania. Ak sa pri nehode nafúknu airbagy a napnú bezpečnostné pásy, systém vytvorí automatické telefonické spojenie so záchranným dispečingom a odošle údaje o polohe vozidla. Vodič môže stlačením červeného tlačidla nadviazať spojenie aj manuálne.

 

Ovládanie jedným pedálom: Spomaľovanie pomocou akcelerátora

Pre ďalšie zvýšenie efektívnosti je Grandland X Hybrid4 vybavený brzdovou sústavou s funkciou rekuperácie, ktorá pri spomaľovaní a brzdení premieňa kinetickú energiu vozidla na elektrickú energiu dobíjajúcu batériu. Pri konvenčnej brzdovej sústave sa kinetická energia vozidla trením brzdového obloženia o brzdové kotúče premieňa na teplo. Pri brzdovej sústave s rekuperáciou pri spomaľovaní a brzdení elektromotor funguje ako generátor a dobíja batériu. Rekuperácia predlžuje dojazd modelu Grandland X Hybrid4 priemerne o 10 percent.

Vodič môže prepínačom ovplyvňovať režim rekuperácie. Prepnutím na „Regeneration on Demand“ sa dosahuje maximálna intenzita rekuperácie. Vtedy je brzdný moment elektromotora taký veľký, že vodič v normálnej premávke na úplne zastavenie vozidla nemusí použiť brzdový pedál. Tak sa dá Opel Grandland X Hybrid4 ovládať iba prostredníctvom pedála akcelerátora (ovládanie jedným pedálom).