Nová modernizovaná Astra už čoskoro!
Vďaka vynikajúcej aerodynamike aj vysoko efektívnym novým motorom a prevodovkám modernizovaný Opel Astra vytvára štandardy v oblasti efektivity a nízkych emisií. V porovnaní s predchádzajúcim modelom boli emisie CO2 znížené až o 19 percent, čím sa Astra zaraďuje na špičku kompaktnej triedy.
K zníženiu spotreby paliva a emisií CO2 prispela aj starostlivá detailná optimalizácia v aerodynamickom tuneli. Výsledkom je, že nová Astra je jedným z najaerodynamickejších kompaktných automobilov na trhu.S koeficientom aerodynamického odporu 0,25 patrí Astra Sports Tourer k automobilom kombi s najnižším koeficientom aerodynamického odporu na svete a päťdverový hatchback je lídrom svojej triedy s koeficientom 0,26.Tieto vynikajúce hodnoty sa konštruktérom podarilo dosiahnuť viacerými opatreniami, vrátane spodného krytu motorového priestoru, ramien zadnej nápravy s profilom deflektorov a klapiek v maske chladiča. Horná a dolná časť masky chladiča sa automaticky otvárajú nezávisle od seba podľa aktuálnej potreby chladiaceho vzduchu, čím prispievajú k zlepšeniu obtekania karosérie. Optimalizácia spodnej časti podlahy karosérie redukuje turbulencie vzduchu, čím tiež prispieva k zlepšeniu aerodynamiky.

Konštruktéri v rámci modernizácie ďalej zdokonalili aj dynamický podvozok modelového radu Astra. Nové tlmiče pruženia zvyšujú komfort. Voliteľný športový podvozok má tvrdšie vyladené tlmiče, bezprostrednejšie riadenie a Wattov priamovod na zadnej náprave.
„Pri vývoji novej Astry sme sa sústredili na zníženie spotreby paliva a emisií,“ povedal Christian Müller, riaditeľ vývoja Opel. „Vďaka vynikajúcej aerodynamike, ako aj našim motorom a prevodovkám novej generácie sa nám podarilo znížiť emisie CO2 až o 19 percent. To predstavuje veľký krok vpred a významný benefit pre našich zákazníkov, ktorí môžu profitovať aj z nižších prevádzkových nákladov. Tým sa Astra dostáva na špičku svojej triedy.“
Šampión v efektívnosti: Až o 19 percent nižšie emisie CO2
Nové turbodúchadlom prepĺňané benzínové a naftové motory, ktoré sú ekonomické a súčasne živé, sú primárne zodpovedné za príkladnú efektivitu. K nízkej spotrebe paliva a hodnotám emisií prispievajú aj moderné 6-stupňové manuálne prevodovky, prevodovka s plynulou zmenou prevodového pomeru (CVT) so siedmimi predvolenými stupňami a – po prvý raz u značky Opel – nová 9-stupňová automatická prevodovka.
Benzínové motory | 1.2 | 1.2 | 1.2 | 1.4 |
Výkon (kW/k) @ min-1 | 81/110 @ 4.500 | 96/130 @ 5.500 | 107/145 @ 5.500 | 107/145 @ 5.500 |
Krútiaci moment (Nm) @ min-1 | 195 @ 2.000-3.500 | 225 @ 2.000-3.500 | 225 @ 2.000-3.500 | 236 @ 1.500-3.500 |
Emisná norma | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d |
Prevodovka | 6-stupňová manuálna | 6-stupňová manuálna | 6-stupňová manuálna | CVT
(7 stupňov) |
Predbežné hodnoty spotreby paliva podľa NEDC (l/100 km) | ||||
– Mesto
– Mimo mesta – Kombinovaná |
5,4-5,6
3,8-4,0 4,4-4,6 101-105 |
6,1
4,0 4,7-4,8 110 |
||
Predbežné hodnoty spotreby paliva podľa WLTP (l/100 km) | ||||
– Kombinovaná CO2 (g/km) | 5,2-5,5
120-127 |
5,7-5,9
132-136 |
Oproti predchádzajúcemu modelu sa hodnoty spotreby paliva a emisií CO2 jednotlivých motorov s výkonmi 81 kW (110 k), 96 kW (130 k) a 107 kW (145 k) v rade Astra znížili o vyše 5 percent, resp. približne 19 percent a vyše 15 percent. Typická pre Opel je vynikajúca pružnosť motorov – pri otáčkach 1500 min-1 je 90 percent maximálneho krútiaceho momentu k dispozícii už 1,5 sekundy po stlačení pedála akcelerátora na podlahu.
Naftové motory | 1.5D | 1.5D | 1.5D |
Výkon (kW/k) @ min-1 | 77/105 @ 3.250 | 90/122 @ 3.500 | 90/122 @ 3.500 |
Krútiaci moment (Nm) @ min-1 | 260 @ 1.500-2.500 | 300 @ 1.750-2.500 | 285 @ 1.500-2.750 |
Emisná norma | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d |
Prevodovka | 6-stupňová manuálna | 6-stupňová manuálna | 9-stupňová automatická |
Predbežné hodnoty spotreby paliva podľa NEDC (l/100 km) | |||
– Mesto
– Mimo mesta – Kombinovaná – CO2 (g/km) |
4,5-4,6
3,1 3,6 96 |
5,3-5,5
3,5-3,7 4,2-4,3 115-110 |
|
Predbežné hodnoty spotreby paliva podľa WLTP (l/100 km) | |||
– Kombinovaná
– CO2 (g/km) |
4,4-4,7
124-117 |
4,9-5,3
139-130 |
Oproti predchádzajúcemu modelu sa hodnoty spotreby paliva a emisií CO2 naftových motorov s výkonom 77 kW (105 k) a 90 kW (122 k) v modelovom rade Astra znížili o 17, respektíve približne 10 percent. Namiesto precízne radiacej 6-stupňovej manuálnej prevodovky sa najvýkonnejší naftový motor na želanie dá kombinovať aj s novou 9-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá u značky Opel debutuje práve v modelovom rade Astra. Prepĺňanie naftových motorov obstaráva turbodúchadlo s variabilnou geometriou lopatiek rozvádzacieho kolesa (VGT) a elektrickým ovládaním. Podobne ako benzínové motory majú aj naftové agregáty vyvažovací hriadeľ v bloku a zberné výfukové potrubie integrované do hlavy valcov. Optimálnu úpravu výfukových plynov modelu Astra 1.5 diesel zabezpečuje najmodernejší systém zložený z oxidačného katalyzátora, injektora AdBlue, katalyzátora SCR a filtra tuhých častíc naftového motora DPF (Diesel Particulate Filter).
Plne digitálne: Nová predná a cúvacia kamera a digitálny rýchlomer
Opel Astra už doteraz poskytoval celé portfólio najmodernejších technológií a asistenčných systémov, bezkonkurenčných v kompaktnej triede – predovšetkým inteligentné, neoslňujúce adaptívne reflektory IntelliLux LED® matrix. Bohatá ponuka zahŕňa aj systémy ako adaptívny radarový tempomat, protikolízny systém s funkciou automatického núdzového brzdenia, rozoznávanie dopravných značiek, ako aj asistenčný systém pre udržiavanie jazdného pruhu. K dispozícii sú aj ergonomické sedadlá s certifikátom AGR (Aktion Gesünder Rücken e.V.), vybavené ventiláciou a masážnou funkciou.
K digitalizácii prispieva nová predná a cúvacia kamera. Nová predná kamera je menšia ale oveľa výkonnejšia ako v minulosti vďaka rýchlejšiemu procesoru spracovania obrazu. Rozoznáva nielen vozidlá ale aj chodcov – čo predstavuje dôležitý bezpečnostný bonus. Okrem toho vďaka vysokému rozlíšeniu kamery môže funkcia rozoznávania dopravných značiek spracúvať ešte viac značiek a zobrazovať ich ako symboly na displeji. Aj digitálna cúvacia kamera , ktorá je dostupná v kombinácii s novým systémom infotainmentu Multimedia Navi Pro, je výkonnejšia. Pohľad na premávku za vozidlom na monitore je zreteľnejší a precíznejší, v tme lepšie vyniknú kontrasty.
Zákazníci modelu Astra môžu so systémami infotainmentu Multimedia Radio, Multimedia Navi a Multimedia Navi Pro, podporujúcimi Apple CarPlay a Android Auto využívať špičkovú digitálnu konektivitu. Všetky uvedené systémy patria k najnovšej generácii – sú inteligentnejšie, rýchlejšie a intuitívnejšie. Špičkový systém Multimedia Navi Pro – rovnaký ako vo vlajkovej lodi Opel Insignia – má farebný dotykový displej 20,3 cm (8 palcov) a dá sa ovládať aj pomocou hlasu. Služby Connected Navigation ako dopravné informácie v reálnom čase a online aktualizácia máp zvyšujú pohodlie vodiča. Obrazovka navigácie má sviežejší, moderný vzhľad s novými symbolmi. To isté sa týka aj združeného prístroja: nový Opel Astra má ako prvý model značky digitálny rýchlomer.
Na želanie môže mať Astra aj funkciou núdzového volania E-Call. Na nadviazanie spojenia s dispečingom stačí vodičovi stlačiť červené tlačidlo. Ak sa aktivujú napínače bezpečnostných pásov alebo nafúknu airbagy, systém automaticky uskutoční núdzové volanie s udaním polohy havarovaného vozidla.
Pôžitok z jazdy: Ozvučovací systém Bose a bezdrôtové nabíjanie
Komfort je v novom rade Astra hlavnou prioritou. Praktickou funkciou je bezdrôtová nabíjačka pre kompatibilné smartfóny. Stačí vložiť telefón do priehradky v stredovej konzoly – a vybitá batéria je minulosťou.
Interiér kabíny sa môže zmeniť na koncertnú sálu ak má nová Astra voliteľný ozvučovací systém Bose high-end. Celkovo 7 reproduktorov vrátane subwoofera RichBass pod podlahou batožinového priestoru vytvára optimálne ozvučenie kabíny. Každý z členov posádky si môže vychutnávať čistý a sýty zvuk – bez ohľadu na miesto, na ktorom sedí. V akustickom procesore digitálneho zosilňovača si vodič môže uložiť 8 rozličných profilov ozvučenia podľa individuálneho vkusu.
A v neposlednom rade nová Astra poskytuje aj ďalší komfortný prvok, zvyšujúci bezpečnosť pri jazde v chladnom počasí: Vyhrievané čelné sklo. Jemné, takmer neviditeľné vodiče v prednom skle v mrazivých dňoch rýchlo odstránia vonkajšiu námrazu alebo zahmlenie znútra a udržiavajú nerušený výhľad vodiča.