Menu
  • Domov
  • Akcie
  • Nová modernizovaná Astra už čoskoro!
  • Nová modernizovaná Astra už čoskoro!

Vďaka vynikajúcej aerodynamike aj vysoko efektívnym novým motorom a prevodovkám modernizovaný Opel Astra vytvára štandardy v oblasti efektivity a nízkych emisií. V porovnaní s predchádzajúcim modelom boli emisie CO2 znížené až o 19 percent, čím sa Astra zaraďuje na špičku kompaktnej triedy.

K zníženiu spotreby paliva a emisií CO2 prispela aj starostlivá detailná optimalizácia v aerodynamickom tuneli. Výsledkom je, že nová Astra je jedným z najaerodynamickejších kompaktných automobilov na trhu.S koeficientom aerodynamického odporu 0,25 patrí Astra Sports Tourer k automobilom kombi s najnižším koeficientom aerodynamického odporu na svete a päťdverový hatchback je lídrom svojej triedy s koeficientom 0,26.Tieto vynikajúce hodnoty sa konštruktérom podarilo dosiahnuť viacerými opatreniami, vrátane spodného krytu motorového priestoru, ramien zadnej nápravy s profilom deflektorov a klapiek v maske chladiča. Horná a dolná časť masky chladiča sa automaticky otvárajú nezávisle od seba podľa aktuálnej potreby chladiaceho vzduchu, čím prispievajú k zlepšeniu obtekania karosérie. Optimalizácia spodnej časti podlahy karosérie redukuje turbulencie vzduchu, čím tiež prispieva k zlepšeniu aerodynamiky.

 

Der neue Opel Astra

Konštruktéri v rámci modernizácie ďalej zdokonalili aj dynamický podvozok modelového radu Astra. Nové tlmiče pruženia zvyšujú komfort. Voliteľný športový podvozok má tvrdšie vyladené tlmiče, bezprostrednejšie riadenie a Wattov priamovod na zadnej náprave.

„Pri vývoji novej Astry sme sa sústredili na zníženie spotreby paliva a emisií,“  povedal  Christian Müller, riaditeľ vývoja Opel. „Vďaka vynikajúcej aerodynamike, ako aj našim motorom a prevodovkám novej generácie sa nám podarilo znížiť emisie CO2 až o 19 percent. To predstavuje veľký krok vpred a významný benefit pre našich zákazníkov, ktorí môžu profitovať aj z nižších prevádzkových nákladov. Tým sa Astra dostáva na špičku svojej triedy.“

 

Šampión v efektívnosti: Až o 19 percent nižšie emisie CO2

Nové turbodúchadlom prepĺňané benzínové a naftové motory, ktoré sú ekonomické a súčasne živé, sú primárne zodpovedné za príkladnú efektivitu. K nízkej spotrebe paliva a hodnotám emisií prispievajú aj moderné 6-stupňové manuálne prevodovky, prevodovka s plynulou zmenou prevodového pomeru (CVT) so siedmimi predvolenými stupňami a – po prvý raz u značky Opel – nová 9-stupňová automatická prevodovka.

 

 

Benzínové motory 1.2 1.2 1.2 1.4
Výkon (kW/k) @ min-1 81/110 @ 4.500 96/130 @ 5.500 107/145 @ 5.500 107/145 @ 5.500
Krútiaci moment (Nm) @ min-1 195 @ 2.000-3.500 225 @ 2.000-3.500 225 @ 2.000-3.500 236 @ 1.500-3.500
Emisná norma Euro 6d Euro 6d Euro 6d Euro 6d
Prevodovka 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna CVT

(7 stupňov)

Predbežné hodnoty spotreby paliva podľa NEDC (l/100 km)
–       Mesto

–       Mimo mesta

–       Kombinovaná
CO2 (g/km)

5,4-5,6

3,8-4,0

4,4-4,6

101-105

6,1

4,0

4,7-4,8

110

Predbežné hodnoty spotreby paliva podľa WLTP (l/100 km)
–       Kombinovaná CO2 (g/km) 5,2-5,5

120-127

5,7-5,9

132-136

 

Oproti predchádzajúcemu modelu sa hodnoty spotreby paliva a emisií CO2 jednotlivých motorov s výkonmi 81 kW (110 k), 96 kW (130 k) a 107 kW (145 k) v rade Astra znížili o vyše 5 percent, resp. približne 19 percent a vyše 15 percent. Typická pre Opel je vynikajúca pružnosť motorov – pri otáčkach 1500 min-1 je 90 percent maximálneho krútiaceho momentu k dispozícii už 1,5 sekundy po stlačení pedála akcelerátora na podlahu.

 

 

Naftové motory 1.5D 1.5D 1.5D
Výkon (kW/k) @ min-1 77/105 @ 3.250 90/122 @ 3.500 90/122 @ 3.500
Krútiaci moment (Nm) @ min-1 260 @ 1.500-2.500 300 @ 1.750-2.500 285 @ 1.500-2.750
Emisná norma Euro 6d Euro 6d Euro 6d
Prevodovka 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 9-stupňová automatická
Predbežné hodnoty spotreby paliva podľa NEDC (l/100 km)
–       Mesto

–       Mimo mesta

–       Kombinovaná

–       CO2 (g/km)

4,5-4,6

3,1

3,6

96

5,3-5,5

3,5-3,7

4,2-4,3

115-110

Predbežné hodnoty spotreby paliva podľa WLTP (l/100 km)
–       Kombinovaná

–       CO2 (g/km)

4,4-4,7

124-117

4,9-5,3

139-130

 

Oproti predchádzajúcemu modelu sa hodnoty spotreby paliva a emisií CO2 naftových motorov s výkonom 77 kW (105 k) a 90 kW (122 k) v modelovom rade Astra znížili o 17, respektíve približne 10 percent. Namiesto precízne radiacej 6-stupňovej manuálnej prevodovky sa najvýkonnejší naftový motor na želanie dá kombinovať aj s novou 9-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá u značky Opel debutuje práve v modelovom rade Astra. Prepĺňanie naftových motorov obstaráva turbodúchadlo s variabilnou geometriou lopatiek rozvádzacieho kolesa (VGT) a elektrickým ovládaním. Podobne ako benzínové motory majú aj naftové agregáty vyvažovací hriadeľ v bloku a zberné výfukové potrubie integrované do hlavy valcov. Optimálnu úpravu výfukových plynov modelu Astra 1.5 diesel zabezpečuje najmodernejší systém zložený z oxidačného katalyzátora, injektora AdBlue, katalyzátora SCR a filtra tuhých častíc naftového motora DPF (Diesel Particulate Filter).

 

Plne digitálne: Nová predná a cúvacia kamera a digitálny rýchlomer

Opel Astra už doteraz poskytoval celé portfólio najmodernejších technológií a asistenčných systémov, bezkonkurenčných v kompaktnej triede – predovšetkým inteligentné, neoslňujúce adaptívne reflektory IntelliLux LED® matrix. Bohatá ponuka zahŕňa aj systémy ako adaptívny radarový tempomat, protikolízny systém s funkciou automatického núdzového brzdenia, rozoznávanie dopravných značiek, ako aj asistenčný systém pre udržiavanie jazdného pruhu. K dispozícii sú aj ergonomické sedadlá s certifikátom AGR (Aktion Gesünder Rücken e.V.), vybavené ventiláciou a masážnou funkciou.

 

K digitalizácii prispieva nová predná a cúvacia kamera. Nová predná kamera je menšia ale oveľa výkonnejšia ako v minulosti vďaka rýchlejšiemu procesoru spracovania obrazu. Rozoznáva nielen vozidlá ale aj chodcov – čo predstavuje dôležitý bezpečnostný bonus. Okrem toho vďaka vysokému rozlíšeniu kamery môže funkcia rozoznávania dopravných značiek spracúvať ešte viac značiek a zobrazovať ich ako symboly na displeji. Aj digitálna cúvacia kamera , ktorá je dostupná v kombinácii s novým systémom infotainmentu Multimedia Navi Pro, je výkonnejšia. Pohľad na premávku za vozidlom na monitore je zreteľnejší a precíznejší, v tme lepšie vyniknú kontrasty.

 

Zákazníci modelu Astra môžu so systémami infotainmentu Multimedia Radio, Multimedia Navi a Multimedia Navi Pro, podporujúcimi Apple CarPlay a Android Auto využívať špičkovú digitálnu konektivitu. Všetky uvedené systémy patria k najnovšej generácii – sú inteligentnejšie, rýchlejšie a intuitívnejšie. Špičkový systém Multimedia Navi Pro – rovnaký ako vo vlajkovej lodi Opel Insignia – má farebný dotykový displej 20,3 cm (8 palcov) a dá sa ovládať aj pomocou hlasu. Služby Connected Navigation ako dopravné informácie v reálnom čase a online aktualizácia máp zvyšujú pohodlie vodiča. Obrazovka navigácie má sviežejší, moderný vzhľad s novými symbolmi. To isté sa týka aj združeného prístroja: nový Opel Astra má ako prvý model značky digitálny rýchlomer.

 

Na želanie môže mať Astra aj funkciou núdzového volania E-Call. Na nadviazanie spojenia s dispečingom stačí vodičovi stlačiť červené tlačidlo. Ak sa aktivujú napínače bezpečnostných pásov alebo nafúknu airbagy, systém automaticky uskutoční núdzové volanie s udaním polohy havarovaného vozidla.

 

Pôžitok z jazdy: Ozvučovací systém Bose a bezdrôtové nabíjanie

Komfort je v novom rade Astra hlavnou prioritou. Praktickou funkciou je bezdrôtová nabíjačka pre kompatibilné smartfóny. Stačí vložiť telefón do priehradky v stredovej konzoly – a vybitá batéria je minulosťou.

Interiér kabíny sa môže zmeniť na koncertnú sálu ak má nová Astra voliteľný ozvučovací systém Bose high-end.  Celkovo 7 reproduktorov vrátane subwoofera RichBass pod podlahou batožinového priestoru vytvára optimálne ozvučenie kabíny. Každý z členov posádky si môže vychutnávať čistý a sýty zvuk – bez ohľadu na miesto, na ktorom sedí. V akustickom procesore digitálneho zosilňovača si vodič môže uložiť 8 rozličných profilov ozvučenia podľa individuálneho vkusu.

A v neposlednom rade nová Astra poskytuje aj ďalší komfortný prvok, zvyšujúci bezpečnosť pri jazde v chladnom počasí: Vyhrievané čelné sklo. Jemné, takmer neviditeľné vodiče v prednom skle v mrazivých dňoch rýchlo odstránia vonkajšiu námrazu alebo zahmlenie znútra a udržiavajú nerušený výhľad vodiča.